Geoblog.pl    jacko    Podróże    across Vietnam&Cambodia expedition2011    Angkor!

Angkor!

Kambodża
Kambodża, Siem Reap

DZIEŃ 1

Godzina 8.30 rano ruszamy tuk-tukiem na zwiedzanie Angkoru. Jest gorąco, duszno ale jazda jest przyjemna. Widoki są piękne, ruiny monumentalne, bogactwo rzeźbień, zdobień i ornamentyki zaskakuje! Trasa:Angkor Thom: Bayon - Baphuon - Phimeanakas - Taras Słoni - Taras Króla Trędowatych - Preah Pithu - Angkor Wat - Ta Prohm - Ta Keo - Phnom Bakheng. Wieczorem chcemy obejrzeć zachód słońca ale nie udaje nam się wejść na górę, bo jesteśmy 2 minuty za późno a po drugie zaczyna padać deszcz. Ulewa trwa ok. pół godziny, ale mamy to szczęście że nad tuk-tukiem jest daszek i na nas nie pada. Rozstajemy się z naszym zdezelowanym tukiem i bez problemu znajdujemy sobie innego, dużo bardziej sprawnego.

DZIEŃ 2

Ponownie ruszamy o 8.30, ale dziś jedziemy do świątyni 30km daleko położonej. Później wracamy znów do głównego kompleksu. Kierowca pokazuje nam ciekawe miejsca, jest dużo bardziej miły niż ten z wczoraj. Na sam koniec dnia zostaje nam zachód słońca w Angkor Wat, pięknie skąpane mury w pomarańczowym świetle i odbicie w bajorku – to wygląda wspaniale.

Trasa: Banteay Srei - Srah Srang - Banteay Kdei - Thommanon - Preah Khan - Baphuon - Angkor Wat.

W nocy sleeping busem jedziemy do Phnom Penh.